tiistai 20. huhtikuuta 2010

Ryhmätyö

Lunes 5.4.2010

Maanantaiaamuna heräsin ajoissa ehtiäkseni kävellä viereiseen kaupunginosaan Natalian kotiin. Olimme siis sopineet ydinvoima-ryhmämme kanssa yhdistää diamme aamulla klo 9 Natalian luona. Soitin vielä ennen kun lähdin, että olen tulossa.

Kukaan ei vastannut.
Yritin uudelleen.
Natalia vastasi.
Sain kuulla, että teemmekin työtä alkaen noin klo 10-10.15 yliopistolla.

Jee. Menin sitten yliopistolle ja olin paikalla 10.20. Ketään ei näkynyt, kävin kaikki atk-luokat läpi, mutta ei ketään edelleenkään. Mulla ei ollut kännykkää, joten en voinut soittaa kelleen. Laitoin yhdelle ryhmäläiselle meiliä, että missä he ovat. Aloin hioa omia diojani ja puolen tunnin päästä Natalia tuli ja sain kuulla, että se tyyppi, jolle laitoin meiliä, ei ole tulossa. Varttia myöhemmin kolmas ryhmäläinen saapui paikalle. Istuimme kukin tahoillamme tekemässä diojamme ja Natalia oikoluki diani ja korjasi espanjavirheet. Sovittiin, että lähetän diat hänelle kun ne ovat valmiit.

Martes 6.4.2010

Desarrollo sustentable en ecosistemas naturales y productivos –kurssilla oli siis tänään tiedossa ryhmämme esityksen pitäminen. Ensimmäistä kertaa minun pitäisi pitää varsinaista esitelmää ei ihan yksinkertaisesta aiheesta tällä parin kuukauden kielikylvyllä. Muut puhuivat pätkänsä omilla paikoillaan eturivissä istuen, mutta en voinut kuvitellakaan puhuvani selkä yleisöön päin, joten nousin omalla vuorollani ja menin luokan eteen. Selvisin diat läpi lähes täysin takkuilematta ja sanoin vielä asioita, jotka eivät olleet välttämättömiä. Kurssin opettaja kommentoi minulle myöhemmin, että sehän meni hyvin. Hän vaikutti suht yllättyneeltä =).

Hän kertoi myös nähneensä Mies vailla menneisyyttä –leffan espanjankielisillä tekstityksillä Argentiinalaiselta tv-kanavalta. Ilmeisesti elokuva oli tehnyt jossain määrin vaikutuksen, koska hän kyseli minulta paljon siitä ja halusi erityisesti tietää onko Suomessa todella sellaista ja että mihin aikakauteen se sijoittuu. Olin nähnyt leffan joskus kun se oli aivan uusi (vuodelta 2002) ja muistikuvat eivät olleet tuoreimpia mahdollisia. Koitin kuitenkin vastailla kymyihin ja lupasin katsoa jos löydän netistä suomeksi jotain tietoa. Sinänsä hauskaa, että juuri sattuu tulemaan suomalainen leffa kun olen täällä. Ja taidan olla sen open kurssien opiskelijoista ainoa vaihtari, et sinänsä hauskasti, että olen just Suomesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti